Archive for Kwiecień, 2010

Jak zrobić składanego longbowa

wtorek, Kwiecień 27th, 2010
rys4

Podpowiem, że trzeba go będzie piłować 🙂 Tutaj szczegółowe instrukcje i fotki wykonane przez naszego nadwornego mistrza piły Piotra Goneta.

XVIII Turniej o Gigaczekoladę | wyniki

sobota, Kwiecień 24th, 2010
XVIII_gigaczekolada_07

Kolejna czekolada skonsumowana. Piotrek Dołhan wygrał i to strzelając drewnianymi strzałami. Ech… Nawet nie mogliśmy go za nic zdyskwalifikować. Jurek odpadł w połowie turnieju z powodu utraty zbyt dużej ilości krwi, Piotrek Gonet po pracowitej nocy miał problem z ostrością widzenia, a hipopotam po prostu marnie strzelał. Pozostaje nam tylko przeanalizować wyniki i obejrzeć kilka zdjęć, które Aga zrobiła na koniec turnieju.

Regulamin Zawodów Warsaw Urban Archery

środa, Kwiecień 21st, 2010
urban_archery

płomienne zorze budzą mnie ze snu

W 2012 roku nastąpił koniec znanego nam świata.
Gatunek ludzki praktycznie zniknął z powierzchni Ziemi. Jedynie pojedyncze osobniki przetrwały kataklizm chroniąc się w głębokich bunkrach, piwnicach, tunelach metra.
Wyczerpujące się zapasy żywności skłoniły w końcu pozostałych przy życiu do wyjścia na powierzchnię.
Świat, jaki znamy obrócił się w gruzy.  Pośród ruin, spalonych szczątków i wraków samochodów potępieńczo wyje wiatr…

Ty i twój wierny Łuk, przedmiot wesołej zabawy i wspomnienie słonecznych dni z dawnych , dobrych czasów , opuściliście bezpieczne schronienie.
Gdzieś w gruzach czeka na Ciebie pożywienie… a za miastem są na pewno inni ludzie, na wschodzie musi być jakaś cywilizacja…

Jednak, nawet w najczarniejszych snach nie spodziewałeś się ujrzeć tego co stanęło przed Twoimi oczami…

POSTANOWIENIA OGÓLNE

Na zawodach używamy tarcz trójpolowych 2D z wizerunkami zombie, zmutowanych szczurów etc. Punktacja 10/8/5 .
W 4 konkurencjach głównych i jednej finałowej do zdobycia jest łącznie 450 punktów.
Główne konkurencje polegają na dwukrotnym przejściu kolejnych czterech tras.
Jeżeli w którejś z głównych konkurencji zawodnik nie zdobędzie minimalnej wymaganej ilości punktów, to w finałowej konkurencji będzie miał odpowiednio więcej celów do trafienia.
Minimalna ilość przeciwników w rundzie finałowej to 1.
Maksymalna ilość przeciwników , które zawodnik spotka w scenie finałowej to 5.
Zawody mają charakter gry survivalowej. Tylko od Was zależy, czy „przeżyjecie” grę.
Dystanse do celów nie będą podane, nie przekraczają one jednak 25 metrów.
Organizatorzy w wyznaczonym miejscu zapewniają zawodnikom możliwość rozgrzewki.

Zawodnicy zostaną podzieleni na grupy, do których  przydzielony zostanie sędzia.
Rolą sędziego jest sprawnie przeprowadzić grupy przez kolejne konkurencje. Dlatego tez wszelkie opóźnienia, zwłoki czasowe są niemile widziane.
Głos sędziego jest decydujący w każdej sprawie dotyczącej zarówno przebiegu zawodów jak i przestrzegania zasad bezpieczeństwa.

Wszelkie naruszenia tych zasad  traktowane będą jako zagrożenie i skutkować będą natychmiastową dyskwalifikacją.
Przed przystąpieniem do zawodów obowiązkowo należy zapoznać się z zasadami bezpieczeństwa.
Organizator zastrzega sobie prawo do drobnych zmian w regulaminie.
Ponieważ zawody odbywają się głównie na czas i na niewielkie odległości , organizatorzy postanowili nie wprowadzać kategorii sprzętowych. a jedynie podział na płcie.
W celach porównania wyników, oceny skuteczności i dla celów poznawczych, rodzaje sprzętu będą podane przy ostatecznej punktacji  przy nazwisku zawodnika, zgodnie z klasyfikacją używaną na zawodach 3D.

1. Pierwszą jest „SHOOT & RUN” inaczej „strzelanie w biegu”

…nas nie dogoniet, nas nie dogoniet….

Czas na pokonanie toru : 60 sekund na jednokrotne przejście
Minimalna ilość punktów: 40 (suma dwóch przejść)
(Dla przykładu: zawodnik jednokrotnie pokonał tor w 43 sekundy, zatem dodatkowo otrzymuje 4 x 2 = 8 punktów, za chwilę pokona tor raz jeszcze)

Wymagająca zarówno celności, opanowania jak i umiejętności poruszania się z łukiem w terenie , odbędzie się na torze do paintball’a specjalnie przystosowanym do naszych potrzeb.
Tor długości ok 50 m  składający się z 5 ciu nieruchomych celów, rozstawionych na różnych dystansach , pokonujemy na czas.
Cele znajdować się będą po jednej stronie trasy.
Poruszanie odbywa się tylko po wyznaczonej trasię. Trasa oznaczona będzie przerywaną linią namalowaną na ziemi.
Strzały oddajemy z miejsc oznaczonych kołem wyrysowanym na ziemi. W trakcie oddawania strzału zawodnik musi znajdować się wewnątrz wyznaczonej strefy.
Zboczenie z trasy oznacza  zdyskwalifikowanie zawodnika w tej konkurencji.
Czas  mierzony jest od chwili przekroczenia przez zawodnika linii startu do przekroczenia linii mety.
Po upływie wyznaczonego czasu zawodnik, który nie przebył całej wyznaczonej trasy oraz nie oddał wszystkich strzałów zostanie zdyskwalifikowany. Punkty przez niego zdobyte w tej konkurencji nie będą zaliczone. Zawodnik nie otrzyma żadnej premii. Automatycznie  jeden zombie zaatakuje go w finale.
Za każde rozpoczęte 5 sekund poniżej limitu czasu zawodnik jest premiowany 2 punktami
Zawodnicy po przejściu toru zostają na linii mety. Po oddaniu strzału przez ostatniego zawodnika sędzia zlicza  punkty i przyznaje bonusy.
Zawodnik musi oddać wszystkie 5 strzałów, po jednym do każdego celu.
Strzelanie rozpoczynamy ze strzałą na cięciwie.

Nad przebiegiem konkurencji czuwa sędzia , którego głos jest ostateczny i decydujący.
Uwaga: czas na przejście tej konkurencji jest starannie dobrany tak, aby każdy mógł bez trudu go pokonać. Jest on jednak na tyle krótki, że nie pozwoli na zbyt długie celowanie.

2. Ruchome cele
z prawej na lewo , z lewej na prawo,
zombie ruszają się całkiem żwawo…

Punktacja w tej konkurencji: 25/15/10.
Minimalna ilość punktów : 20 (suma dwóch przejść) lub jeden z zombie dorwie Was na końcu…

Strzały oddawać będziemy do deadstopów poruszających się na rozpiętych linach na zasadzie swobodnego spadania.
Dzięki uprzejmości sklepu Łuksport oraz Michała Choczaja,  w tej konkurencji nad bezpieczeństwem naszych strzał czuwać będą profesjonalne strzałochwyty – siatki.
Czas przejazdu celu będzie ustandaryzowany.
W tej konkurencji strzelamy do dwóch ruchomych celów poruszających się z lewej na prawo i z prawej na lewo.
Strzelanie rozpoczynamy ze strzałą na cięciwie.
Po upewnieniu się o gotowości zawodnika do strzału i na jego znak sędzia zwalnia pierwszy cel. W 10 sekund po zatrzymaniu się pierwszego celu – drugi.
Zawodnik strzela z wyznaczonej strefy za pozwoleniem sędziego.
Zawodnik, który z własnej winy nie odda strzału (przyczyny techniczne, rozkojarzenie, etc) traci szansę na zdobycie punktu i powtórek nie będzie.

3. Firewall
Strzały moje pierwsza klasa ,
a duch jak u  Leonidasa!

Czas : 40 sekund/przejście
Minimum punktów: 50 (za dwa przejścia) lub kolejny zombie dopadnie Was w finale.

W tej konkurencji zadaniem jest powstrzymać grupę 5ciu zombie. Zawodnik strzela z jednej pozycji 5 strzał do celów rozstawionych na różnych dystansach.
Po ogłoszeniu przez zawodnika gotowości sędzia daje sygnał rozpoczęcia zadania. Po upływie wyznaczonego czasu sędzia podaje sygnał zakończenia strzelania. Strzały oddane po tym sygnale nie są liczone.
Strzelanie rozpoczynamy ze strzałą na cięciwie.

4. Szczury!
A gdy kroczył będę doliną ciemną ,
szczura się nie zlęknę, bo łuk jest ze mną

Minimalnie jeden cel trafiony w obydwu przejściach. Jeżeli zawiedziecie… kolejny zombie czeka na Was w finale.

W tej konkurencji strzelać będziemy w zaciemnionym pomieszczeniu.
Stanowisko strzeleckie oświetlone będzie słabym światłem.
Na trafienie pięciu szczurów (jedno przejście) organizator przewiduje minutę.
Oczy zmutowanych szczurów świecą w ciemności, co znacznie ułatwia celowanie!
Jest to świetna okazja aby zdobyć kilka dodatkowych punktów.

5. Live for nothing or die for something, czyli wielki finał!
…Bój to jeeeest nasz ostaaatni….

Czas na oddanie serii : 40 sekund
Ilość celów- zależna od zdobytych w 4 głównych konkurencjach wyników, nie mniejsza niż jeden.
Warunek obezwładnienia zombie- trafienie minimum za 5 punktów

… wyszedłeś wreszcie z kanałów. Zaułek. Przed Tobą mur a za Tobą…
ci, którzy przeżyli rzeź, którą sprawiła Maszyna Ostatecznej Zagłady- TY! Zostali tylko najsilniejsi, załatw ich zanim oni załatwią Ciebie!

Ta konkurencja decyduje o tym , czy na liście zawodników po waszym nazwisku znajdzie się dopisek ” K.I.A- killed in action”.
Tutaj ścigani jesteście przez błędy popełnione wcześniej. Wszak wiadomo, że zombie nie przejmuje się małymi ranami w nieważnych rejonach ciała… takimi jak wątroba czy nerki. Dlatego też te wszystkie kreatury, których nie udało Wam się ustrzelić wcześniej, w końcu was dorwały.
Jednego przydziałowego zombiaka do rozwalenia dostaje teraz każdy. Reszta zależy od Waszych wyników- jeżeli wcześniej zlitowaliście się nad wrogiem- teraz zostaniecie z tego rozliczeni. Jak mowi stare przysłowie- każdy dobry uczynek wcześniej czy później będzie należycie ukarany.
Strzelajcie celnie, by przeżyć.
Ci, którzy nie strzelili nigdy poniżej minimum mogą być spokojni – z pięcioma strzałami przeciwko jednemu , zabłąkanemu przeciwnikowi jakoś sobie poradzą.
Ci , za którymi podąża ich więcej… brrr….
Ale cieszcie  się ! Wciąż macie szansę wyjść z tego cało!
Tym razem jednak aby przetrwać , musicie trafić minimum za 5 punktów każdego z nich….
W przeciwnym wypadku nie przeżyjecie !

Czas na oddanie serii : 40 sekund
Jeżeli nie traficie wszystkich swoich celów w wyznaczonym czasie, z pewnością wystartujecie w kolejnej edycji Warsaw Urban Archery. Tym razem jednak już  po drugiej stronie , jako zombie 😉

BEZPIECZENSTWO

  1. Obowiązkiem zarówno każdego z zawodników jak i widzów jest zachowanie zdrowego rozsądku
  2. Przebywanie w strefach strzelań jest zabronione za wyjątkiem grup prowadzonych przez sędziego
  3. Strzelanie odbywa się na znak sędziego i na jego znak się kończy
  4. Można rozpocząć strzelanie tylko po uprzednim upewnieniu się o braku osób postronnych w strefie strzelań
  5. Poruszanie się po obiekcie Areny jest dozwolone tylko po wyznaczonych trasach komunikacyjnych
  6. Strzelanie do czegokolwiek innego niż cel ustawiony przez organizatorów i z innego miejsca niż przez organizatorów wyznaczone jest surowo zabronione.

Szczegółowe zasady bezpieczeństwa zostaną przypomniane i objaśnione przez organizatorów przed rozpoczęciem zawodów.
Proszę wziąć pod uwagę, że nie wszyscy obecni na zawodach są łucznikami!
Dlatego tez tak istotnym jest zachowanie ostrożności i rozsądku.
Wszystkie cele i stanowiska strzeleckie zostaną ustawione tak, by zminimalizować zagrożenie.

Zgłoszenia

Wszystkich chętnych zapraszamy serdecznie do wzięcia udziału w Warsaw Urban Archery, 9 maja (niedziela) w hali Arenapaintball.pl przy ulicy Żegańskiej 1 .
Informacje o tym , jak dojechać na stronie Areny
http://arenapaintball.pl/?page=kontakt

Zgłoszenia prosimy kierować na adres piotr.gonet@o2.pl . W zgłoszeniu proszę podać imię , nazwisko oraz kategorię łuku wg. klasyfikacji używanej na zawodach 3D.
Termin zgłoszeń upływa 1 maja 2010.

Rejestracja zawodników od godziny 10 do 11.
Od 11 do 15  przeprowadzamy strzelania.
Następnie odbędzie się wręczenie dyplomów, uroczysty pochówek tych, którzy padli pod ciosami przeważających sił wroga, poczęstunek oraz zakończenie imprezy.

XVIII Turniej o Gigaczekoladę | kolejna zmiana terminu

czwartek, Kwiecień 15th, 2010

Z powodu przedłużonej żałoby narodowej przenosimy Gigaczekoladę na następny tydzień na 24 kwietnia, czyli na ostatnią sobotę tego miesiąca. Godzina
i konkurencje pozostają te same.